Współczesne pojazdy (takie jak Golf czwartej generacji) są wyposażone w różnorodne czujniki, które pełnią różne funkcje. Wśród nich znajdują się czujniki poziomu paliwa, czujniki położenia wału korbowego, sondy lambda, a także kluczowe czujniki ABS. Dlaczego czujniki ABS odgrywają tak kluczową rolę? Ponieważ są integralną częścią systemu bezpieczeństwa pojazdu, a ich potencjalna awaria może prowadzić do powstania poważnego zagrożenia.

To tyle z teorii i pięknych słów. Przejdźmy do sedna.

Co powoduje zapalenie się kontrolki ABS?

Przyczyn może być kilka ale najczęstszą z nich jest uszkodzony czujnik ABS. W moim przypadku za każdym razem powodem zapalenia się kontrolki ABS był winny czujnik, który po prostu przestał działać.

W golfie czujnik ABS był wymieniany 4 lata temu. Przez ten czas był spokój ale problem powrócił – zapaliła się kontrolka ABS.

Znalezienie uszkodzonego czujnika ABS

Ja używam do tego celu laptopa z programem Polski VAG, jest wystarczający do tej czynności.

Po podłączeniu się do komputera samochodu, w zakładce ABS pojawiły się dwa błędy. Jeden mówiący o nieprawidłowym sygnale czujnika ABS prawy przód. Drugi o braku osprzętu ABS prawy przód.

Niestety nie zapisałem sobie tych błędów, przez co nie pamiętam dokładnie jak brzmiały.

Wymiana czujnika ABS w Golfie IV

Wymiana czujnika ABS w Golfie IV jest stosunkowo prostym zadaniem. Kroki, które musimy wykonać to:

  • odkręcenie koła,
  • demontaż starego czujnika ABS,
  • montaż nowego,
  • przykręcenie koła,
  • skasowanie błędu lub przejechanie około 100m.

Do odkręcenia czujnika ABS potrzebny jest imbus 5mm.

Czasami może się zdarzyć, że stary czujnik nie będzie chciał współpracować i opuścić swojego miejsca. Wtedy do gry wkracza jakiś śrubokręt + młotek. Nie chce po dobroci to musimy go wygonić siłą 😉