Współczesne pojazdy (takie jak Golf czwartej generacji) są wyposażone w różnorodne czujniki, które pełnią różne funkcje. Wśród nich znajdują się czujniki poziomu paliwa, czujniki położenia wału korbowego, sondy lambda, a także kluczowe czujniki ABS. Dlaczego czujniki ABS odgrywają tak kluczową rolę? Ponieważ są integralną częścią systemu bezpieczeństwa pojazdu, a ich potencjalna awaria może prowadzić do powstania poważnego zagrożenia.
To tyle z teorii i pięknych słów. Przejdźmy do sedna.
Co powoduje zapalenie się kontrolki ABS?
Przyczyn może być kilka ale najczęstszą z nich jest uszkodzony czujnik ABS. W moim przypadku za każdym razem powodem zapalenia się kontrolki ABS był winny czujnik, który po prostu przestał działać.
W golfie czujnik ABS był wymieniany 4 lata temu. Przez ten czas był spokój ale problem powrócił – zapaliła się kontrolka ABS.
Znalezienie uszkodzonego czujnika ABS
Ja używam do tego celu laptopa z programem Polski VAG, jest wystarczający do tej czynności.
Po podłączeniu się do komputera samochodu, w zakładce ABS pojawiły się dwa błędy. Jeden mówiący o nieprawidłowym sygnale czujnika ABS prawy przód. Drugi o braku osprzętu ABS prawy przód.
Niestety nie zapisałem sobie tych błędów, przez co nie pamiętam dokładnie jak brzmiały.
Wymiana czujnika ABS w Golfie IV
Wymiana czujnika ABS w Golfie IV jest stosunkowo prostym zadaniem. Kroki, które musimy wykonać to:
- odkręcenie koła,
- demontaż starego czujnika ABS,
- montaż nowego,
- przykręcenie koła,
- skasowanie błędu lub przejechanie około 100m.
Do odkręcenia czujnika ABS potrzebny jest imbus 5mm.
Czasami może się zdarzyć, że stary czujnik nie będzie chciał współpracować i opuścić swojego miejsca. Wtedy do gry wkracza jakiś śrubokręt + młotek. Nie chce po dobroci to musimy go wygonić siłą 😉
Brak komentarzy :( Napisz coś!