Jakie niespodzianki mogą na nas czekać przy wymianie amortyzatorów? A jakie bardzo często się zdarzają w autach z Rodziny SGA (Sharan, Galaxy, Alhamra)?

Zardzewiałe śruby mocowania amortyzatora

To praktycznie standard w SGA. Jest to miejsce bardzo podatne na korozję, przez co po kilku / kilkunastu latach jest problem z odkręceniem amortyzatorów. U mnie przy wymianie amortyzatorów w Fordzie Galaxy mk1 było podobnie, jeden amortyzator udało się odkręcić, a drugi niestety nie. No ale jak to? Wymienię tylko jeden?

No pewnie, że nie!

Poradziłem sobie z tym problemem obcinając podkładkę (talerzyk) amortyzatora. Wymontowałem plastik, który jest wokół akumulatora, zbiorniczek wyrównawczy i udało mi się tam włożyć szlifierkę. Oto efekt:

Obcięte mocowanie amortyzatora Ford Galaxy Mk1

Po wycięciu amortyzator wyszedł swobodnie. Pojawił się natomiast inny problem..

Zerwana śruba w zwrotnicy

Przy próbie odkręcenia amortyzatora od zwrotnicy urwała się śruba..

Trzeba było wyciągać z auta całą zwrotnicę wraz z amortyzatorem. Potrzebne było odkręcenie zacisku hamulcowego, śruby półosi, sworznia wahacza, końcówki kierowniczej i stabilizatora.

Po wyjęciu amotyzatora wraz z zwrotnicą 'na stół’ próbowałem dospawać nakrętkę lub cokolwiek innego, żeby odkręcić tą zerwaną śrubę. Bez efektów..

Pomogło dopiero bardzo czasochłonne wiercenie. Po rozwierceniu tej śruby zamontowałem nową śrubę przez całą zwrotnicę i z drugiej strony nakręciłem nakrętkę.

Ten problem spotkał mnie przy przy obydwu amortyzatorach.

Inne problemy, na które można trafić wymieniając amortyzatory w Galaxy mk1

Na pewno będzie ich sporo. Z tych, na które natrafiłem ale nie okazały się aż tak uciążliwe jak te dwa poprzednie mogę wymienić: śrubę / śruby sworznia wahacza i śrubę końcówki stabilizatora. Więcej opowiedziałem w moim filmie na Youtube.

Frazę 'na stół’ wziąłem w cudzysłów, bo z racji tego, że mam dość mały garaż a na stole pełno gratów i narzędzi to musiałem znaleźć dogodne miejsce dla amortyzatora na podłodze 😉